Лист Міндоходів від 27.05.2014 р. N 12268/7/99-99-17-02-03-17 щодо вирішення проблемних питань, які виникають у процедурах адміністрування податків

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 27.05.2014 р. N 12268/7/99-99-17-02-03-17

Про повернення коштів

Міністерство доходів і зборів України на виконання пункту 3 Плану заходів щодо вирішення проблемних питань, які виникають у процедурах адміністрування податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 20.05.2014 N 306, надає роз'яснення щодо процедури повернення податку на доходи фізичних осіб у разі невчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору купівлі-продажу, міни об'єкта нерухомості у випадку, коли об'єкт знаходиться не за місцем реєстрації платника. Поняття помилково сплачених грошових зобов'язань визначено пп. 14.1.182 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), згідно з яким помилково сплачені грошові зобов'язання слід розуміти як суми коштів, які на певну дату надійшли до відповідного бюджету від юридичних або фізичних осіб, що не є платниками таких грошових зобов'язань. Підпунктом 14.1.115 п. 14.1 ст. 14 Кодексу передбачено, що надміру сплачені грошові зобов'язання - це суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату. Умови та порядок повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань встановлено ст. 43 Кодексу, згідно з якою однією з умов повернення є відсутність у такого платника податкового боргу. Відповідно до п. 43.3 ст. 43 Кодексу обов'язковою умовою для здійснення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації на звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. Законом України від 27 березня 2014 року N 1166 "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні" внесено зміни до Кодексу, якими передбачено, що повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється лише з бюджету, у який такі кошти були зараховані (п. 43.6 ст. 43 Кодексу). У разі невчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору купівлі-продажу, міни об'єкта нерухомості, за яким сплачено податок, платник податку має право на повернення надміру сплаченої суми податку на підставі податкової декларації, поданої в установленому порядку, та підтвердних документів про фактичну сплату податку (п. 172.6 ст. 172 Кодексу). Податкова декларація подається за звітний період в установлені Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 Кодексу). Пунктом 45.1 ст. 45 Кодексу встановлено, що платник податків - фізична особа зобов'язана визначити свою податкову адресу. Податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце його проживання, за яким така особа береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків - фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси. Таким чином, повернення податку на доходи фізичних осіб у разі невчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору купівлі-продажу, міни об'єкта нерухомості, відповідно до вимог Кодексу, здійснюється лише на підставі податкової декларації, поданої в установленому порядку, та підтверджуючих документів про фактичну сплату податку. Порядок, встановлений ст. 43 Кодексу, на визначену процедуру не поширюється (п. 43.6 ст. 43 Кодексу).

 

Перший заступник Міністра

І. О. Білоус

Додати новий коментар