Лист Мінфіну від 30.03.2015 р. N 31-05230-12-10/11009 Щодо використання залишків коштів єдиного та екологічного податків

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 30.03.2015 р. N 31-05230-12-10/11009

Щодо використання залишків коштів єдиного та екологічного податків

До Міністерства фінансів надходять численні звернення органів місцевої влади стосовно використання надходжень коштів єдиного та екологічного податків по загальному фонду і залишків таких коштів, що утворилися на 01.01.2015 р. по спеціальному фонду, в зв'язку з чим повідомляємо наступне.

У зв'язку із змінами до бюджетного законодавства єдиний та екологічний податки з 01.01.2015 р. підлягають зарахуванню до загального фонду місцевих бюджетів. Враховуючи, що доходи загального фонду не мають цільового спрямування, коло напрямків використання єдиного та екологічного податків значно розширено.

Водночас відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення і здійснюються в межах та за рахунок фактичних надходжень за відповідними джерелами доходів.

Оскільки залишок коштів, що утворився по спеціальному фонду на початок 2015 року, склався за результатами роботи за минулий рік, то він в першу чергу повинен бути спрямований на погашення кредиторської заборгованості за відповідними видатками спеціального фонду. Якщо залишок коштів є більшим, ніж обсяг кредиторської заборгованості, він може бути спрямований на видатки спеціального фонду з метою реалізації невиконаних завдань програми з природоохоронних заходів (за рахунок залишків коштів екологічного податку) чи здійснення витрат бюджету розвитку (за рахунок залишків коштів єдиного податку) шляхом внесення відповідних змін до бюджету з урахуванням норм частини 2 статті 72 Кодексу.

У разі відсутності потреби у спрямуванні коштів за цільовим призначенням залишки, відповідно до частини 2 статті 57 Кодексу, перераховуються до загального фонду місцевого бюджету і використовуються відповідно до рішень місцевої ради.

Одночасно зазначаємо, що видатки загального фонду місцевих бюджетів на природоохоронні заходи повинні плануватися та відображатися за кодами Тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, які входять до розділу 200000 "Охорона навколишнього природного середовища та ядерна безпека".

Застосування при формуванні та виконанні місцевих бюджетів КТКВКМБ 240601 "Охорона та раціональне використання природоохоронних ресурсів" та інших кодів з розділу 240000 "Цільові фонди" по загальному фонду неможливе.

Коди ТКВКМБ розділу 240000 "Цільові фонди" можуть застосовуватись у разі планування видатків на природоохоронні заходи по спеціальному фонду за рахунок надходжень грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, які відповідно до статті 691 Бюджетного кодексу України належать до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів, а також за рахунок розподілу залишків коштів екологічного податку, які утворились станом на 01.01.2015 р.

Проте, як свідчать дані місячного звіту про виконання місцевих бюджетів, по окремих місцевих бюджетах Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Закарпатської, Київської, Кіровоградської, Миколаївської, Рівненської, Харківської, Херсонської та Черкаської областей такі видатки передбачені по загальному фонду за кодами ТКВКМБ з розділу 240000 "Цільові фонди". Отже, враховуючи вищевикладене, показники розпису на звітний рік та кошторисних призначень на звітний рік по зазначених місцевих бюджетах необхідно відкоригувати та привести у відповідність до чинного законодавства.

 

Директор Департаменту
місцевих бюджетів
Є. Кузькін

Додати новий коментар