Лист від 10.04.2015 р. N 40-401-16/3284 Державна архітектурно-будівельна інспекція україни

ДЕРЖАВНА АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 10.04.2015 р. N 40-401-16/3284

Про розгляд запиту

Державна архітектурно-будівельна інспекція України в межах компетенції розглянула ваш запит з питань ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, та повідомляє.

Статтею 20 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" визначено, що під час здійснення адвокатської діяльності адвокат має право вчиняти будь-які дії, не заборонені законом, правилами адвокатської етики та договором про надання правової допомоги, необхідні для належного виконання договору про надання правової допомоги.

Згідно абзацу третього частини першої статті 24 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" адвокатський запит не може стосуватися надання консультацій і роз'яснень положень законодавства.

Ваш запит стосується роз'яснення положень законодавства, тому Держархбудінспекція розглядає його, як звернення.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про архітектурну діяльність" господарська діяльність, пов'язана із створенням об'єкта архітектури, підлягає ліцензуванню відповідно до законодавства. Порядок ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури (далі - Порядок ліцензування), визначається Кабінетом Міністрів України.

Зазначений Порядок ліцензування затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 N 1396 (із змінами).

Відповідно до п. 3 Порядку ліцензування - ліцензування будівельної діяльності та контроль за додержанням ліцензійних умов здійснюється Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами.

При цьому, дія Порядку ліцензування поширюється тільки на виконання будівельних робіт із будівництва об'єктів архітектури, які за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належать до IV та V категорії складності.

Зазначене уточнення було внесено до Порядку ліцензування постановою Кабінету Міністрів України від 27.02.2012 N 148 (набрала чинності 01.03.2012).

Перелік робіт провадження господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури (далі - Перелік робіт), що підлягають ліцензуванню, затверджений наказом Мінрегіонбуду України від 27.01.2009 N 47 та застосовується Держархбудінспекцією в частині, що не суперечить Порядку ліцензування.

Законами України "Про регулювання містобудівної діяльності" та "Про архітектурну діяльність", а також ДБН А.2.2-3-2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" визначено, що будівництво - це нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт та технічне переоснащення об'єктів будівництва.

Відповідно до Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 N 45, зареєстрованим 01.06.2011 в Міністерстві юстиції України за N 651/19389, проектувальник - юридична особа, яка має у своєму складі відповідних виконавців, що згідно із законодавством одержали кваліфікаційний сертифікат, або фізична особа, яка згідно з законодавством має відповідний кваліфікаційний сертифікат.

Статтею 17 Закону України "Про архітектурну діяльність" визначено, що професійна атестація виконавців робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проводиться центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури (Мінрегіон України).

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 N 554 затверджено перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять відповідну професійну атестацію.

Таким чином, згідно з чинним законодавством, для набуття права на виконання проектних робіт суб'єкту господарської діяльності необхідно мати у своєму складі фахівців з відповідним кваліфікаційним сертифікатом (крім випадків, визначених статтею 19 Закону України "Про архітектурну діяльність").

Звертаємо увагу, що листи Держархбудінспекції не є нормативно-правовими актами, вони мають лише інформаційний характер і не встановлюють правових норм та діють до дня набрання чинності нормативно-правових актів, що змінюють відповідні правовідносини.

 

Перший заступник Голови
Державної архітектурно-будівельної
інспекції України
С. В. Драч

Додати новий коментар